Sunday, September 21, 2008

SELAMAT DATANG KE BLOK DERI


Merdeka Merdeka Merdeka itu lah yang saya ingin kan dalam hidup saya ini. Saya tahu negara kita adalah negara yang boleh dibanggakan tetapi boleh kah dipertahan kan? Pada saya untuk menpertahankan nya adalah mudah. Kita mempunyai pemimpin yang berkelibar yang boleh memajukan Negara kita ini, kita sokong mereka ini. Saya percaya Negara kita akan maju tapi janganlah diantara kita merosakan nya dengan membuat benda benda yang dilarang oleh Agama dan Negara. Ya itu RASUAH kerana Rasuah akan memiskinkan Negara. Saya akan ceritakan akibat orang yang suka mengambil Rasuah. Orang yang menerima Rasuah atau sebaliknya ia akan menerima akibat walau pun dia masih berada di dunia ini, atau ia akan nampak begaimana anak anak beliau bembesar, jika anda kurang percaya anda akan boleh melihat disekiling anda. Kenapa anak nya tidak mendengar kata kata orang tua? kenapa anaknya selalu sakit? kenapa anaknya menjadi orang yang melangar undang undang seperti mencuri, merogol, mengisap dan lain lain, Kenapa? Itu kebanyakan nya makan duit yang yang melalui Rasuah. Tepok dada tanya kenyataan .....sekarang dan kalau dahulu tepok dada tanya selera. Itu lah Rasuah....tolonglah jauhi Rasuah kerana Rasuah membabitkan orang di sekiling kita. Jika kenyataan saya ini salah anda boleh memberi anda di bawah ini. Terima Kasih.

No comments: